Na skróty:
Kiedy wywożone są odpady?
Wywóz odpadów odbywa się według harmonogramu, publikowanego na stronie Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w Gryfinie. W rejonie Daleszewa i Łubnicy śmieci odbierane są w piątki:
- odpady zmieszane – co dwa tygodnie,
- odpady segregowane – co dwa tygodnie,
- odpady biodegradowalne – co tydzień.
Ponadto raz na kwartał z posesji zbierane są odpady wielkogabarytowe.
HARMONOGRAM WYWOZU ODPADÓW [LINK]
Ile wynosi opłata za wywóz odpadów?
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w Gminie Gryfino, w przypadku nieruchomości zamieszkałych, jest naliczana od ilości mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość.
-
w przypadku braku segregacji – 18 zł za osobę,
-
w przypadku segregacji – 16 zł za osobę.
Opłaty należy dokonać do 27. dnia kalendarzowego, za dany miesiąc z dołu.
Mieszkańcy mogą tę opłatę wnosić w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie, a także na rachunek bankowy: 93 1240 3927 1111 0010 4959 4860 lub na indywidualne rachunki wygenerowane w ramach obsługi płatności masowych. Mieszkańcy wsi mogą dokonać opłaty u sołtysa.
Mieszkańcy bloków oraz kamienic, których zarządcą są np. spółdzielnie, GTBS Sp. z o.o., Wspólnoty Mieszkaniowe lub inni zarządcy i administratorzy płacić będą tak jak dotychczas na rachunek tych podmiotów w ramach czynszu za mieszkanie.
„Deklaracja śmieciowa” – ogólne zasady
Każdy właściciel budynku mieszkalnego oraz nieruchomości niezamieszkałej, na której powstają odpady komunalne zobowiązany jest do złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Formularz deklaracji jest dostępny na stronach BIP Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie lub w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Gryfinie przy ulicy 1 Maja 16, w Biurze Obsługi Interesanta lub w Wydziale Podatków i Opłat Lokalnych.
Deklaracja powinna zostać złożona w terminie 14 dni:
-
od zamieszkania w danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub
-
od dnia powstania odpadów komunalnych na danej nieruchomości lub
-
od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opłaty.